Ofte Stillede Spørgsmål

Her kan du få svar på de mest almindelige stillede spørgsmål. Der vil løbende blive tilføjet nye spørgsmål og svar.

1. Jeg vil gerne tilmelde mig et hold hos Salsa Latina, hvad gør jeg?

For at modtage danseundervisning hos Salsa Latina i Roskilde, samt deltage i vores mange arrangementer, skal du være medlem af vores forening.Medlemskontingent koster kr. 75,- pr. år og løber fra 1. maj til 30. april.Vores hold kører fra september til maj. 

Tilmelding til faste hold sker i juli-august.                                                                  
  • Tilmeld dig foreningen ved at klikke på ”bliv medlem” i menuen i toppen af hjemmesiden 
Når du har betalt medlemskab, kan du tilmelde dig et hold.
  • Vælg ”Alle hold” i menuen - og derefter den dansestil du vil tilmeldes
  • Vælg herefter det hold der passer til dig og klik på "tilmeld" linket
  • Alle vores hold ses nederst på tilmeldingssiden.
OBS! Alle kommer på venteliste ved tilmelding. Du modtager en mail, hvilket betyder, at vi har modtaget din tilmelding hos os.

Vi sætter dig manuelt på hold i løbet af august. Læs venligst vejledningen vedrørende tilmelding på tilmeldingssiden. Her kan du læse om, hvordan du tilmelder dig med og uden partner.

2. Kan jeg selv afmelde mig et hold, som jeg har tilmeldt mig på?

Hvis du endnu ikke har betalt for det hold eller den aktivivitet du har tilmeldt dig, kan du selv logge ind på din profil og afmelde dig. Vær dog opmærksom på, at der kan være være hold eller aktiviteter som har bindende tilmelding efter en bestemt dato. Det vil fremgå ved tilmelding.Find “hold” i menuen, vælg afmeld ved dit aktuelle hold.

3. Jeg vil gerne betale for mit hold, men det kommer ikke frem i min profil.

Du kan først betale for et hold når du har modtaget en mail om at du har fået en plads på holdet.
Den e-mail du modtager lige efter tilmelding til venteliste bekræfter blot, at vi har registreret din tilmelding og at du er sat på venteliste. 
Vi skal herefter sætte holdet op manuelt og først herefter ved vi om du kan komme på hold. Den e-mail indeholder også et link til betaling af holdet.
Betaling uden link (hvis linket i e-mail mod forventning ikke virker):
  • log ind via ”Medlemslogin” på hjemmesiden.
  • Find punktet ”Hold” i menuen.
  • Nu ses oversigt over det/de hold du har fået tilbudt en plads på.
  • Vælg aktuelt hold og betal.
  • Du er nu sikret en plads på holdet.

4. Skal jeg betale for et hold, hvis jeg ikke deltager alligevel?

Se reglerne for refundering i vores handelsbetingelser.

5. Jeg står stadig på venteliste, selvom holdet er frigivet, hvorfor?

  • Hvis du har tilmeldt dig uden dansepartner, kan grunden være at vi ikke har fundet en dansepartner (leader/follower) til dig.
  • Du har ikke tilmeldt dig holdet, men har kun skrevet om det i din profil i systemet.
  • Der er ikke flere pladser på holdet.

6. Fornyelse af mit medlemskab, hvordan gør jeg?

For at forny dit medlemskab, skal du gå til ”Bliv medlem” i hovedmenuen og oprette dig på siden.

HUSK! Opdater også dine kontaktoplysninger og oplysninger om hvem du danser med på de enkelte hold.

Har du glemt din adgangskode, så bestil en ny i systemet.

VIGTIGT! Opret under ingen omstændigheder en ny profil, hvis du allerede har en. Det kan give problemer for både dig og os i forbindelse med tilmelding til aktiviteter.

Vil du forny dit medlemskab kan det gøres her.

7. Hvornår starter/slutter undervisningssæsonen?

I ”dansekalenderen” under menuen ”Undervisning” kan du se alle vores dansegange og således også hvornår vores hold starter op/slutter.

Øverst på siden, over dansekalenderen kan du se de eventuelle ikke akutte ændringer der måtte være for dit hold.

Se dansekalender her.

 8. Jeg kan ikke huske min adgangskode, hvad gør jeg?

Ved ”medlemslogin” i menuen har du mulighed for at bestille en ny adgangskode, enten på mobil eller e-mail.

Hvis du vælger at modtage koden på din mobil, så benyt efterfølgende dit mobilnummer sammen med den nye adgangskode ved login
Hvis du vælger at modtage koden på din e-mail, så benyt efterfølgende din e-mail sammen med den nye adgangskode ved login.

VIGTIGT! Opret under ingen omstændigheder en ny profil, hvis du allerede har en. Det kan give problemer for både dig og os i forbindelse med tilmelding til aktiviteter.

9. Min mailadresse er forkert, hvordan retter jeg den?

Du er selv ansvarlig for at oplysningerne i din profil et rigtige.

  1. Du går ind via hjemmesiden
  2. Øverst i højre hjørne står der MEDLEMSLOGIN
  3. Log dig på (Har du glemt din kode beder du bare om en ny).
  4. Ret hvad der skal rettes
  5. Gem

10. Er der dans i ferien/i morgen/næste uge?

Se alle vores dansegange i ”Dansekalenderen” under menuen ”Undervisning”

Se dansekalender her.

11. Hvor og hvornår danser mit hold?

Når du har logget ind på din profil kan du se alle de hold du er tilmeldt og her står der også tid og sted for dansen.
Du kan også se tid og sted
dansekalender her.
Hvis der er ændringer for dit hold, ses de i sektionen over dansekalenderen.

Er det meget akutte ændringer – eksempelvis ved sygdom hos instruktøren – vil du modtage en SMS/e-mail fra os så hurtigt som muligt.

12. Afbud, hvem skal jeg kontakte?

Alle hold har en holdansvarlig. Under ”Undervisning” findes siden ”Holdansvarlige og lokaler” og her kan du finde alle oplysninger om dit hold.

Om holdansvarlige:
På alle hold findes et medlem, som er ansvarlig for holdet.
Den holdansvarlige sørger for at fordelingen mellem followers og leaders går nogenlunde op på holdet (og indkalder ekstra dansere, hvis der er afbud).

OBS! P.g.a. COVID-19, danser vi kun med 1 fast partner og som par er man selv ansvarlig for at finde en afløser, hvis den ene part er forhindret.

Det er også den holdansvarlige, der i samarbejde med deltagerne på holdet, har ansvar for at gøre lokalet er klar til undervisning i dans, sørger for at rydde op, lukke og slukke efterfølgende.

Den holdansvarlige går også videre til bestyrelsen, hvis der ønsker/kritik fra medlemmer/instruktør.
Se alle holdansvarlige her

13. Hvornår skal jeg melde afbud til den holdansvarlige?

Hvis du er forhindret i at møde op til dans, så kontakt din holdansvarlig, hvis du og din partner ikke selv har fundet en stand-in for dig.
På alle hold findes et medlem, som er anvarlig for holdet. Han hun kan hjælpe med at finde en stand-in for dig hvis du er forhindret.

OBS! Pga. COVID-19, danser vi kun med 1 fast partner og som par er man selv ansvarlig for at finde en afløser, hvis den ene part er forhindret.

Se alle holdansvarlige her

14. Kan jeg som medlem foreslå og stå for et arrangement i Salsa Latina?

Se reglerne for afholdelse af gentagne og enkeltstående arrangementer i vores handelsbetingelser.

15. Jeg har ikke fået mail med opkrævning for mit hold, hvad gør jeg?

Tjek dit spamfilter, mailen kan være blevet sorteret fra og måske finder du den så her.
Er mailen med opkrævning ikke i spamfilter:

  1. 1. Tjek din i profil i conventus om din mailadresse er rigtigt (login på Medlemslogin via hjemmeside.
  2. Ret mailadresse, hvis den ikke er korrekt.
  3. Kontakt formanden eller Birgitte.